معرفی قاب اسپرینکلر و اهمیت استفاده از آن

قاب اسپرینکلر

اسپرینکلر یکی از کاربردی ترین و مهم ترین تجهیزات اکثر سیستم های اطفاء حریق می باشد. این وسیله می تواند در هنگام افزایش حرارت در ساختمان، به صورت خودکار فعال شود و فرآیند اطفاء حریق را با پاشیدنِ آب بر روی آتش، انجام دهد. در ساختار اسپرینکلر ها، معمولا از قاب نیز استفاده می شود. این قاب، فاصله بین اسپرینکلر و سقف ساختمان را می پوشاند و موجب بهبود عملکرد سیستم اطفاء حریق می شود. در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی جامع را در مورد قاب اسپرینکلر به شما ارائه دهیم. اگر شما هم می خواهید تا با این قاب، بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

 

قاب های اسپرینکلر، زیبایی ظاهری ساختمان را افزایش می دهند.

 

قاب اسپرینکلر چیست؟

قاب اسپرینکلر، یک صفحه فلزی یا پلاستیکی است که بر روی سطح بیرونی اسپرینکلر نصب می شود. این صفحه، علاوه بر بهبود زیبایی ظاهری اسپرینکلر، از وارد شدنِ صدمه به این وسیله اطفاء حریق نیز جلوگیری می کند.

 

نکته ای دیگر اینکه، قاب اسپرینکلر در مدل های مختلفی طراحی می شود. شما باید ابتدا اسپرینکلر مورد نظر خود را خریداری نمایید و سپس بر اساس آن، قاب مناسب را انتخاب کنید.

 

در ادامه این مقاله، تمامی مزایای استفاده از قاب اسپرینکلر را به شما توضیح خواهیم داد.

مزایای نصب و استفاده از قاب اسپرینکلر

در این بخش از مقاله قصد داریم تا تمامی مزایای نصب و استفاده از قاب اسپرینکلر را به شما توضیح دهیم. این مزایا عبارتند از؛

  1. افزایش زیبایی ظاهری ساختمان

اگر شما بخواهید تا در ساختمان خود، اسپرینکلر اطفاء حریق را نصب کنید، باید با اره ای مخصوص، بخش هایی از سقف و یا دیوار خانه را سوراخ نمایید. ایجاد حفره، صدمات مختلفی را به رنگ و گچِ دیوار یا سقف، وارد می کند و سبب کاهش زیبایی ظاهری ساختمان نیز می شود. در چنین حالتی، شما می توانید با نصب قاب بر روی اسپرینکلر اطفاء حریق، بخش های صدمه دیده دیوار و سقف را بپوشانید و از دیده شدنِ آنها جلوگیری کنید.

 

  1. جلوگیری از وارد شدنِ ضربه به اسپرینکلر اطفاء حریق

اسپرینکلر های اطفاء حریق، قطعاتی حساس هستند و ممکن است در اثر برخورد با سایر اجسام، آسیب ببینند. به همین دلیل، شما می توانید با نصب قاب، از وارد شدنِ هرگونه آسیبی به این وسایل اطفاء حریق، جلوگیری نمایید.

البته به این نکته نیز توجه کنید که قاب های اسپرینکلر معمولا در دو نمونه پلاستیکی و فلزی در بازار عرضه می شوند. اگر شما می خواهید تا اسپرینکلر نصب شده در ساختمان‌تان، به صورت کامل از ضربات فیزیکی محفوظ بماند، بهتر است تا از قاب فلزی استفاده نمایید.

 

  1. پوشاندنِ شکافِ بینِ اسپرینکلر اطفاء حریق و سقف ساختمان

همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز بیان کردیم، اسپرینکلر های اطفاء حریق در داخل حفره سقف یا دیوارِ ساختمان نصب می شوند. معمولا اسپرینکلر ها از حفره ای که در داخل آن قرار می گیرند، کمی کوچک تر هستند و به همین دلیل، شکافی در بین اسپرینکلر و سقف (یا دیوار)، ایجاد می شود. شما می توانید با نصب قاب بر روی اسپرینکلر، این شکاف را بپوشانید و عملکرد سیستم اطفاء حریق را بهبود ببخشید.

علتِ بهبودِ عملکردِ سیستم اطفاء حریق در هنگام استفاده از قاب بر روی اسپرینکلر نیز این موضوع است که قاب فوق، مانع از خروج دود از شکاف سقف یا دیوار می شود و سرعت عملکرد اسپرینکلر را افزایش می دهد.

 

قاب های اسپرینکلر، عملکرد سیستم اطفاء حریق را بهبود می بخشند.

مرکز جهت خرید قاب اسپرینکلر 

بهترین مرکز جهت خرید قاب اسپرینکلر 

اگر عبارت “خرید قاب اسپرینکلر” را در یکی از موتور های جستجو، سرچ کنید، وب‌سایت های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که در زمینه فروش قطعه فوق فعالیت می کنند. مطمئنا شما نمی توانید به تمامی وب‌‌سایت های فوق، اعتماد نمایید و قاب مورد نظر خود را از آنها خریداری کنید. برخی از سایت های فروشنده تجهیزات اطفاء حریق، قاب های اسپرینکلر بی کیفیتی را به مشتریان ارائه می دهند و برخی دیگر، قاب های فوق را با هزینه های گزافی به فروش می رسانند.

 

در این بین، یکی از محدود سایت های معتبر در زمینه فروش تجهیزات اطفاء حریق، فروشگاه تخصصی لوازم آتش نشانی آرات است. تمامی محصولات این فروشگاه، از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و با قیمتی مناسب به فروش می رسند.

 

سخن پایانی 

در این مقاله، اطلاعاتی جامع را در مورد قاب اسپرینکلر به شما ارائه دادیم. این قاب، زیبایی ظاهری ساختمان در محل نصب اسپرینکلر را افزایش می دهد و سرعت عملکرد سیستم اطفاء حریق را نیز بهبود می بخشد.

اعلام حریق آرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارین؟

اگر سوالی و یا نیاز به مشاوره دارین اطلاعات خود را بنویسید تا با شما تماس بگیریم