مزایای نصب بوستر پمپ کوچک در ساختمان

مزایای نصب بوستر پمپ کوچک در ساختمان

مقدمه

بوستر پمپ آبرسانی در دنیای امروز، به یکی از تجهیزات اساسی و مورد نیاز در ساختمان ها، تبدیل شده است. این بوستر وظیفه دارد تا جریان آب لوله کشی را تقویت کند. بدین ترتیب، آب با فشاری مناسب، به تمامی طبقات ساختمان می رسد. امروزه در بازار، مدل های مختلفی از بوستر به مشتریان ارائه می شود. هر کدام از این مدل ها، مکانیزم عملکرد متفاوتی دارند و جهت استفاده در ساختمانی خاص، مناسب می باشند. در این مقاله قصد داریم تا بوستر پمپ کوچک را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم علاقه دارید تا با بوستر فوق، بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

بوستر پمپ کوچک چیست؟

مکانیزم عملکرد کلی بوستر پمپ کوچک، همانند سایر بوستر های موجود در بازار می باشد اما پمپ های مورد استفاده در بوستر فوق، توان و قدرت نسبتا پایینی دارند. به همین دلیل، بوستر پمپ کوچک معمولا در ساختمان های کم ارتفاع، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به عنوان مثال، یک بوستر پمپ کوچک با توان 0.5 اسب بخار، تنها می تواند ساختمان هایی با حداکثر ارتفاع 35 متر را پوشش دهد و حداکثر میزان آبرسانی آن نیز، 2 متر مکعب در ساعت می باشد.

 

بوستر پمپ کوچکبوستر پمپ کوچک

معرفی پمپ های مورد استفاده در بوستر پمپ کوچک 

در ساختار بوستر پمپ کوچک از 3 پمپ مدرن و پیشرفته، استفاده شده است. این 3 پمپ عبارتند از؛

  • پمپ اصلی: این پمپ، فشار آب مورد نیاز سیستم آبرسانی ساختمان را تامین می کند. البته پمپ اصلی نمی تواند به صورت 24 ساعته به فعالیت خود ادامه دهد و باید در بازه های زمانی خاصی غیرفعال شود.
  • پمپ رزرو: پمپ رزرو، در زمان هایی که پمپ اصلی در حال استراحت است، فعال می گردد و آب را با فشاری مناسب به تمامی نقاط ساختمان می رساند.
  • جوکی پمپ: در بازه های زمانی خاصی ممکن است جریان آب لوله کشی با وجود فعالیت پمپ اصلی یا پمپ رزرو، با مشکل افت فشار مواجه شود. در چنین شرایطی، جوکی پمپ فعال خواهد شد و مشکل افت فشار را برطرف خواهد کرد.

 

 

انواع مدل های بوستر پمپ کوچک

بوستر پمپ کوچک، همانند سایر بوستر ها، در دو مدلِ دور ثابت و دور متغیر، در بازار عرضه می شود. این دو مدل از نظر مکانیزم عملکرد، با یکدیگر متفاوت می باشند. در این بخش از مقاله، تفاوت دو مدل فوق را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

  • بوستر پمپ کوچک دور ثابت: این بوستر، توانایی تغییر سرعت خود را ندارد و تنها با یک سرعت ثابت فعالیت می کند. بنابراین، تابلو برق بوستر، با خاموش یا روشن کردنِ پمپ های بوستر فوق، میزان فشار آب مورد نیاز ساختمان را تنظیم می نماید. نکته ای دیگر اینکه، هزینه خرید بوستر دور ثابت، نسبتاً پایین است اما میزان مصرف انرژی الکتریکی توسط این وسیله، بسیار بیشتر از بوستر دور متغیر می باشد.
  • بوستر پمپ کوچک دور متغیر: در ساختار بوستر پمپ کوچک دور متغیر، از دو چرخ دنده استفاده شده است. این دو چرخ دنده می توانند سرعت پمپ های بوستر را تغییر دهند. بدین ترتیب، بوستر بر اساس میزان فشار آب مورد نیاز، سرعت فعالیت پمپ های خود را تنظیم می کند.

 

مزایای خرید بوستر پمپ کوچک

خرید بوستر پمپ کوچک برای یک ساختمان، مزایای مختلفی را به همراه دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا مهم ترین مزایای خرید بوستر فوق را به شما توضیح دهیم. این مزایا عبارتند از؛

  • بوستر های پمپ کوچک می توانند ساختمان هایی با حداکثر ارتفاع 35 متر را به راحتی پوشش دهند.
  • بوستر های پمپ کوچک می توانند فشار آب ساختمان را در زمان های اوج مصرف، ثابت نگه دارند.
  • در ساختار بوستر های پمپ کوچک از 3 پمپ استفاده شده است و به همین دلیل، این بوستر ها نیازی به پمپ یدک ندارد.
  • بوستر های پمپ کوچک، میزان مصرف انرژی الکتریکی را کاهش می دهند.
  • بوستر های پمپ کوچک، عمر مفید بسیار بالایی دارند.
  • هزینه های تعمیرات بوستر های پمپ کوچک، نسبتاً مناسب است.
  • هزینه خرید بوستر های پمپ کوچک، نسبتا پایین است و مالکان ساختمان های کوچک می توانند با پرداخت هزینه ای مناسب، این بوستر ها را خریداری نمایند.
  • بوستر های پمپ کوچک، در ساختمان هایی با معماری های متفاوت، قابل نصب می باشند و فضای کمی را اشغال می کنند.
  • بوستر های پمپ کوچک، در زمان های اوج مصرف، علاوه بر پمپ اصلی، از جوکی پمپ نیز استفاده می کنند. بدین ترتیب، هیچ کدام از طبقات ساختمان با مشکل کمبود فشار آب، مواجه نخواهد شد.
  • قطعات تشکیل دهنده بوستر های پمپ کوچک، به راحتی از همدیگر جدا می شوند. به همین دلیل، حمل و نقل این بوستر ها، بسیار آسان است.

 

سخن پایانی

در این مقاله، بوستر پمپ کوچک را به شما معرفی کردیم و مزایای استفاده از آن را نیز توضیح دادیم. شما می توانید بوستر فوق را در ساختمان های کوچک مورد استفاده قرار دهید و جریان آب لوله کشی را تقویت کنید.

اعلام حریق آرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارین؟

اگر سوالی و یا نیاز به مشاوره دارین اطلاعات خود را بنویسید تا با شما تماس بگیریم