مرکز تخصصی فروش تجهیزات اعلام حریق صنعتی

اعلام حریق صنعتی

جهت ایمن سازی فضاهای متفاوت اعم از ساختمانی، تجاری و همچنین صنعتی در مقابل خطر حریق از سیستم های اعلام حریق متفاوت استفاده می شود که دلیل اساسی تفاوت اعلام حریق صنعتی و خانگی است.

تجهیزات استفاده شده در اعلام حریق صنعتی ویژگی های خاصی را می طلبد، بدین جهت که این دستگاه ها بتوانند در شرایط سخت و پیچیده ی محیط صنعتی کار کنند این شرایط عبارتند از :

  • گرد و غبار و ذرات معلق بسیار
  • محیط های با خطر انفجار
  • نیاز به درجه حفاظتی بالا

انواع سیستم های اعلام حریق

  1. اعلام حریق متعارف: اعلام حریق جهت استفاده درموارد خانگی دراین نوع سیستم پنل مرکزی، دکتتورها و دیگر تجهیزات بصورت ستاره ای قرارمیگیرند.
  2. اعلام حریق آدرس پذیر: قابل استفاده در مکان های اداری ، تجاری و فضاهای بزرگ. در این نوع سیستم پنل و تجهیزات آن بصورت حلقوی قرار میگیرند.
  3. اعلام حریق وایرلس (بیسیم) : سیستم اعلام حریقی است که بدون نیاز به سیم کشی راه اندازی می شود. این سیستم ها همچون نمونه متعارف و آدرس پذیر شامل پنل مرکزی و سیستم های هشدار است، نصب آن سریعتر و دارای هزینه ی کمتری می باشد. ( مطالعه بیشتر = تجهیزات اعلام حریق بیسیم هگزا )

 سیستم اعلام حریق صنعتی

اعلام حریق صنعتی نیاز به استفاده از تجهیزات خاص خود را دارد. تجهیزات خاص به علت شرایط و محیط خاص صنعت است.

سیستم های اعلام حریق صنعتی معمولا از نوع آدرس پذیر هوشمند هستند. به علت گستردگی فضا و تعدد تجهیزات استفاده از سیستم متعارف بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

دلیل دیگر این است که شرایط خاص محیط و آلودگی های محیطی گاها نیاز به پایش دائمی شرایط حریق دارد.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر هوشمند

ساختار سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر هوشمند یا آنالوگ همانند سیستم های آدرس پذیر معمولی است با این تفاوت که ویژگی ها و امکانات نرم افزاری بیشتر و قوی تری را در زمینه بهره برداری ،آزمون و نگهداری سیستم ارائه می دهد.

عملکرد کاشف ها در سیستم های اعلان حریق متعارف آدرس پذیر معمولی به صورت صفر و یک است. یعنی یا در شرایط عادی و یا در شرایط هشدار قرار دارند. امادر ساختار داخلی مرکز کنترل و تجهیزات آدرس پذیر هوشمند (آنالوگ) از ریز پردازنده ها استفاده شده است که به صورت نرم افزاری با یکدیگر در ارتباط هستند.

یکی از ویژگی های بارز سیستم های آدرس پذیر هوشمند، تفکیک شرایط هشدار از شرایط خطا و جبران سازی حساسیت کاشف ها در مواجهه با آلودگی های محیطی است.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””] اعلام حریق هوشمند قابلیت اتصال به دیگر سیستم های ایمنی و حفاظتی ساختمان را نیز دارد.[/box]

تجهیزات اعلام حریق صنعتی

به اختصار به ذکر تجهیزات استفاده شده در یک سیستم اعلام حریق صنعتی است خواهیم پرداخت:

دتکتور های دودی و حرارتی نقطه ای در صنعت

دتکتور های نقطه ای صنعتی از نظر فلسفه عملکردی با نوع معمولی و خانگی آن تفاوتی ندارند ، ویژگی هایی در حفاظت و دقت عملکرد آنان است که آنها را برای محیط های صنعتی مهیا کرده است:

  • درجه حفاظت
  • ضد انفجار
  • مقاومت بالا در برابر آسیب های مغناطیسی

دتکتور های اعلام حریق صنعتی

 

دتکتور های شعله

عمده استفاده از دتکتور های شعله در محیط های صنعتی است ، دتکتور های شعله به جهت قیمت بالا ، در پروژه های مسکونی مورد استفاده قرار نمی گیرند اما در محیط های صنعتی ، جایگزین مناسبی برای دتکتور شعله وجود ندارد

اعلام حریق صنعتی

بیم دتکتور ، دتکتور Beam

بیم دتکتورها یا دتکتور های لیزری یا آشکار ساز های دودی خطی، از تجهیزات کشفی هستند که در بنا ها با ارتفاع سقف بالا و طول زیاد مورد استفاده قرار می گیرند،

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]سوله های صنعتی و انبار ها محل های مناسبی برای استفاده از بیم دتکتور ها هستند[/box]

اعلام حریق صنعتی

فروش سیستم اعلام حریق صنعتی در کشور

جهت دریافت مشاوره در رابطه با انتخاب و خرید تجهیزات سیستم اعلام حریق صنعتی در کشور با ما تماس بگیرید.

مجموعه ما تامین کننده تجهیزات اعلام حریق برای استفاده در بخش های صنعتی کشور است.

اعلام حریق آرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارین؟

اگر سوالی و یا نیاز به مشاوره دارین اطلاعات خود را بنویسید تا با شما تماس بگیریم