معرفی سیستم اعلام حریق سی تک

معرفی سیستم اعلام حریق سی تک

سی‌تک (C-Tec) یکی از برترین ارائه‌دهندگان سیستم‌های اعلام حریق و ایمنی در جهان است. این شرکت در سال 1981 تاسیس شد و راه‌حل‌های فن‌آوری پیشرفته‌ای تولید می‌کند که به سرعت وقوع آتش‌سوزی را تشخیص داده و زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد. محصولات اعلام حریق سیتک (C-Tec Fire Alarm System) کاربرپسند هستند و می‌توان به سرعت و به راحتی آلارم‌های C-Tec را در سراسر محل کار یا محل سکونت نصب کرد. از سیستم‌های اعلان حریق سیتک می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی و اداری استفاده کرد. نصب سیستم‌های اعلام حریق در خانه یا شرکت و هر ساختمان دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است و سیتک تمام ایمنی مورد نیاز برای ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد که برای این منظور می‌توان از بین تجهیزات متعارف یا آدرس‌پذیر سیتک، متناسب با پروژه، استفاده کرد. در ادامه‌ی این مطلب تصمیم داریم به معرفی سیستم اعلام حریق سی تک بپردازیم.

محصولات اعلام حریق سیتک (C-Tec Fire Alarm System)

تجهیزات اعلام حریق متعارف سی تک (Conventional Fire Systems)

مجموعه‌ی پیشرفته‌ی تجهیزات اعلام حریق متعارف سی تک شامل طیف وسیعی از پنل‌های آتش‌نشانی 2 تا 8 زون، بهترین دتکتورهای آتش، آژیر و دستگاه‌های هشدار بصری و مجموعه‌ای از لوازم جانبی و منبع تغذیه می‌شود. تمامی این تجهیزات در دفتر مرکزی سیتک در شمال غربی انگلستان طراحی و تولید می‌شوند و تمامی تجهیزات به صورت یکپارچه تولید می‌شوند. در ادامه می‌توانید با تجهیزات متعارف سیتک از پنل مرکزی گرفته تا آژیر و آژیرفلاشر آشنا شوید.

تجهیزات اعلام حریق متعارف سی تک (Conventional Fire Systems)

پنل‌های متعارف سی تک

پنل‌های اعلام حریق 2 تا 8 زون فوق پیشرفته‌ی سی تک از پرفروش‌ترین پنل‌های متعارف است. این تجهیزات دارای گواهینامه‌ی EN54-2/4 است که با یک محفظه‌ی پلاستیکی ارائه شده و شامل چهار مدار صوتی متعارف، یک رله‌ی آتش، یک رله‌ی خطا، تغییر کلاس و ورودی‌های هشدار و دو خروجی کلکتور باز، می‌شود. این تجهیز دارای طیف گسترده‌ای از توابع مهندسی از جمله تست منطقه، تاخیر منطقه و مناطق بدون قفل است. پنل‌های متعارف سیتک شامل نسخه‌های استاندارد و اقتصادی با تکرارکننده‌های اختیاری، کارت‌های گسترش رله و بوردهای رابط EN54-13 برای مدل‌های انتخابی است.

  •         رابط کاربری کاربرپسند با دکمه‌های رنگی و ورودی صفحه کلید ترکیبی
  •      چهار مدار آژیر متعارف
  •      طیف گسترده‌ای از توابع مهندسی از جمله تست زون، تاخیر زون و زن‌های غیرمتصل
  •         دارای دو رله‌ی آتش و خطا
  •      دارای دو خروجی کلکتور باز (ریموت و ریست)
  •          ورودی تغییر کلاس و هشدار
  •          طراحی مناسب برای نصب
  •          بدنه و محفظه با طراحی جذاب و بدون نیاز به قاب

پنل‌های متعارف سی تک

دتکتورهای اعلام حریق متعارف سی تک

دتکتورهای ActiV سیتک شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی می‌شوند که برای نصب راحت است و در فضاهای مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد. دو نشانگر LED روی دتکتورها دید همه جانبه را ارائه می‌دهد و مکانیزم قفل کردن دتکتور روی پایه و سازگاری با تقریبا تمام پنل‌های متعارف موجود در بازار از دیگر ویژگی‌های این دتکتورها است. انواع دتکتور اعلام حریق C-Tec دارای گواهینامه‌ی EN54 برای بخش‌های 5 و 7 هستند و در انواع دتکتور نوری، حرارتی دما ثابت، حرارتی دما افزایشی و مولتی سنسور تولید می‌شوند.

دتکتورهای اعلام حریق متعارف سی تک

دتکتور دودی نوری سیتک (ActiV Optical Smoke Detector)

دتکتورهای دودی از جمله تجهیزاتی هستند که دود را به عنوان نشانه‌ی اصلی آتش درنظر گرفته و به محض تشخیص آن، سیستم اعلام حریق و آژیرها را به صدا درمی‌آورند. دتکتور دودی نوری سیتک یک دتکتور با کیفیت بالا است که عملکرد تشخیص فوق‌العاده‌ای را با توجه به قیمت مناسب خود ارائه می‌دهد. این دتکتور تولیدی در شرکت سی تک انگلستان دارای گواهینامه‌ی EN54-7 است. دتکتور دودی اعلام حریق سی تک دارای دو LED بسیار روشن 8 در 2 میلی‌متری است که قابلیت دید 360 درجه را امکان‌پذیر می‌سازد.

دتکتور دودی نوری سیتک (ActiV Optical Smoke Detector)

دتکتورهای حرارتی دما ثابت و دما افزایشی سی تک

دتکتورهای حرارتی دما ثابت با رسیدن دمای محیط به یک دمای ثابت از پیش تعیین شده، فعال شده و آژیر اعلام حریق را به صدا در می‌آورند. اعلام حریق سیتک دو نمونه از دتکتورهای حرارتی دما ثابت تولید می‌کند که دمای آستانه‌ی یکی از آنها 60 درجه‌ی سانتی‌گراد (فعال شدن بین دمای 54 تا 65 درجه‌ی سانتی‌گراد) و دمای آستانه‌ی فعال شدن دیگری، 75 درجه‌ی سانتی‌گراد (فعال شدن بین دمای 69 تا 85 درجه‌ی سانتی‌گراد) است. این دتکتورها دارای تاییدیه‌ی EN54 بخش 5 هستند و قابلیت تشخیص دقیق حرارت در محیط را دارند.

دتکتورهای دما افزایشی نیز به نرخ تغییرات دمایی حساس هستند و اگر در یک بازه‌ی زمانی مشخص دما به حد زیادی افزایش پیدا کند این دتکتورها فعال می‌شوند. دتکتور حرارتی دما افزایشی سیتک نیز با قدرت تشخیص بالا یکی از دتکتورهای پرفروش در محصولات این برند انگلیسی است. با تشخیص افزایش ناگهانی دما یا دمای ایستا بین 54 تا 65 درجه‌ی سانتی‌گراد، وضعیت هشدار اعلام خواهد شد.

دتکتورهای حرارتی دما ثابت و دما افزایشی سی تک

دتکتور ترکیبی دود و حرارت اعلام حریق متعارف سی تک (ActiV Multi-Sensor Fire Detector)

حسگرهای دود و حرارت C4414 علاوه بر عملکرد مستقل و جداگانه‌ی خود برای تشخیص دود یا حرارت، به صورت ترکیبی نیز عمل می‌کنند تا واکنش حساس‌تری به آتش‌سوزی‌ها داشته باشند. برای مثال زمانی که افزایش دما تشخیص داده می‌شود، سطح پاسخ به دود برای تشخیص بهتر و کاهش آلارم‌های کاذب، کاهش پیدا می‌کند.

دتکتور ترکیبی دود و حرارت اعلام حریق متعارف سی تک (ActiV Multi-Sensor Fire Detector)

آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق سی تک

سی تک علاوه بر دتکتورهای اعلام حریق، طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هشداردهنده‌ی صوتی و تصویری قدرتمند (آژیر و آژیر فلاشر) نیز تولید می‌کند. این دستگاه‌ها با ارائه‌ی خروجی صدا تا 100 دسی‌بل و خروجی نور بسیار مناسب و کارآمد، در انواع دیواری و سقفی تولید می‌شوند و همگی دارای گواهینامه‌ی EN54-4/23 هستند.

آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق سی تک

شستی اعلام حریق سی تک

شستی‌های اعلام حریق دستگاه‌هایی برای فعالسازی دستی سیستم اعلام حریق در مواقع آتش‌سوزی هستند. شستی قابل تنظیم مجدد سی تک با گواهینامه‌ی EN54-11 از نوع شیشه شکستنی است. این شستی دارای یک پنجره‌ی عملیاتی نورافشانی است که تا 5 دقیقه قابل مشاهده است و یک حلقه‌ی زنگ هشدار LED که پس از فعالسازی روشن می‌شود.

شستی اعلام حریق سی تک

تجهیزات اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک (Addressable Fire Systems)

سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک نوع پیشرفته‌تری از سیستم‌های متعارف است که با قدرت تشخیص بالاتر، ویژگی‌های منحصربفرد برای تسهیل نصب، سرویس، نگهداری و بهره‌برداری ارائه می‌شود. تمام تجهیزات آدرس‌پذیر اعلام حریق سی تک از جمله پنل مرکزی، دتکتورها، شستی‌های اعلام حریق، آژیرها و غیره منطبق بر استانداردهای EN54 تولید شده و بهترین عملکرد را برای تشخیص حریق دارند.

پنل‌های آدرس‌پذیر اعلان حریق سی تک

سی تک، سیستم‌های اعلام حریق قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه‌ای را با طیف جدید پنل‌های XFP از یک تا دو لوپ ارائه می‌دهد که همگی دارای گواهینامه‌ی EN54 بخش‌های 2، 4 و 13 هستند. این پنل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های تولیدشده‌ی سی تک ادغام می‌شوند. این پنل‌ها در سه نوع تک لوپ زون، تک لوپ 32 زون و دو لوپ 32 زون تولید می‌شوند. این پنل‌ها قابلیت نصب حداکثر 255 دستگاه را در هر لوپ دارند. از ویژگی‌های این پروتکل‌های این پنل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         تصمیم‌گیری مستقل برای واکنش سریعتر
  •        کدهای چندگانه
  •        ولتاژ درایو لوپ 40 ولتی
  •     دو گزینه‌ی آدرس‌دهی: آدرس‌دهی اتوماتیک از طریق پنل و یا آدرس‌دهی دستی از طریق یک برنامه‌نویس قدرتمند دستی
  •         آدرس‌دهی چندسطحی قدرتمند امکان افزودن دستگاه‌ها و شناسایی دستگاه‌های تعویض‌شده را تسهیل می‌کند.
  •         صدا، تن و حالات دتکتورها را می‌توان در پنل‌های سازگار تغییر داد.
  •        انتقال داده با سرعت بالا و انتقال قوی داده‌ها
  •         امکان تشخیص خطای اتصال کوتاه یا اتصال باز
  •         وضعیت LED چند منظوره و قابل برنامه‌ریزی

ویژگی‌های پنل‌های آدرس‌پذیر XFP شامل موارد زیر می‌شود:

  •        دارای دو مدار متعارق قابل برنامه‌ریزی مستقل
  •        دارای دو ورودی قابل برنامه‌ریزی
  •         یک رله‌ی خروجی خطا و سه خروجی رله‌ی قابل برنامه‌ریزی با کنتاکت‌های بدون نیاز به تغییر ولتاژ
  •        عملکرد روز و شب
  •        شمارشگر آلارم‌ها که تعداد دفعات فعال شدن آلارم دستگاه را ثبت می‌کند.
  •        دارای درایوهای لوپ قوی برای محافظت از اتصال کوتاه
  •        حالت سوئیچ EN54-4/A2 یکپارچه
  •         نظارت بر 500 رویداد

پنل‌های آدرس‌پذیر اعلان حریق سی تک

دتکتورهای اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک

دتکتورهای آدرس‌پذیر سی تک شامل دتکتورهای دودی نوری، دتکتورهای حرارتی و دتکتورهای ترکیبی می‌شود که همگی قابل برنامه‌ریزی برای پوشش دادن مناطق مختلف هستند. دتکتورهای آدرس‌پذیر سی تک با دو LED روشن، دید 360 درجه را ارائه می‌دهند. با تنظیمات مختلف حساسیت موجود برای زمان‌های مختلف روز و الگوریتم‌های پیچیده‌ی طراحی شده برای کاهش آلارم‌های کاذب بدون کاهش عملکرد آنها برای تشخیص خطر در محیط، این دتکتورها تجهیزاتی بسیار قدرتمند برای تشخیص دود و حرارت در محیط‌های مختلف هستند.

دتکتورهای اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک

دتکتور دودی نوری سیتک

عملکرد دتکتور دودی آدرس‌پذیر سی تک به این صورت است که هنگامیکه دود وجود ندارد، نور به صورت یک خط مستقیم از جلوی فوتودیود عبور می‌کند. هنگامی که دود حاصل از آتش‌سوزی وارد محفظه‌ی دتکتور می‌شود و از مسیر پرتو IR عبور می‌کند، نور پراکنده شده و مقدار نور تابیده شده بر فوتودیود کاهش پیدا می‌کند. دتکتور این کاهش نور را نشانه‌ای از آتش‌سوزی تشخیص داده و زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد.

دتکتور دودی نوری سیتک

دتکتور حرارتی سیتک

دتکتور حرارتی اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک با رسیدن دما به یک میزان خاص (سه حالت مختلف) زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد. در حالت اول هنگامی که افزایش ناگهانی دما اتفاق بیفتد و یا دمای ثابت 56 درجه‌ی سانتی‌گراد تشخیص داده شود، دتکتور فعال می‌شود. در حالت دوم با رسیدن دما به 62 درجه‌ی سانتی‌گراد و حالت سوم دمای ثابت 74 درجه‌ی سانتی‌گراد، دتکتور فعال می‌شود. این حالات را می‌توان از روی پنل انتخاب و تعیین کرد.

دتکتور حرارتی سیتک

دتکتور ترکیبی اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک

دتکتور ترکیبی دود و حرارت سیتک علاوه بر عملکرد مستقل، قابلیت ترکیب شدن دارند تا واکنش حساس‌تری نسبت به آتش‌سوزی‌ها داشته باشند. برای مثال با افزایش حرارت، سطح پاسخ به دود کاهش می‌یابد تا تشخیص بهتر و دقیق‌تر انجام شود.

دتکتور ترکیبی اعلام حریق آدرس‌پذیر سی تک

شستی آدرس‌پذیر سی تک

شستی‌های آدرس‌پذیر سیتک تجهیزاتی معمولی و ساده نیستند. از ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌توان به جداکننده‌ی لوپ اتصال کوتاه داخلی، یک عنصر دارای قابلیت تنظیم مجدد با عملکرد ساده و روان که حس شیشه شکستن را تقلید می‌کند، یک پنجره‌ی نورتابناکی و یک حلقه‌ی هشدار LED قرمز که پس از فعال‌سازی شستی روشن می‌شود، اشاره کرد.

شستی آدرس‌پذیر سی تک

آژیر و آژیر فلاشر آدرس‌پذیر سی تک

آژیر و آژیرفلاشر اعلام حریق سی تک از آخرین پیشرفت‌ها در تکنولوژی صدا بهره برده‌اند و دارای گواهینامه‌ی استاندارد EN54 هستند. این دستگاه‌ها با پروتکل‌های پنل‌های آدرس‌پذیر ZFP و XFP سیتک سازگار هستند.

آژیر و آژیر فلاشر آدرس‌پذیر سی تک

خرید سیستم اعلام حریق C-Tec از مرکز اعلام حریق آرات

سی تک به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه‌ی تولید سیستم‌های اعلام حریق متعارف و آدرس‌پذیر، منبع تغذیه، خاموش‌کننده‌های خودکار، سیستم‌های حفاظتی و غیره فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت باکیفیت، قابل اطمینان، با دوام بالا و نوآوری تولید می‌شوند و همگی دارای گواهینامه‌ی ISO 9001 هستند. تجهیزات اعلام حریق سی تک مورد تایید سازمان آتش‌نشانی ایران بوده و از کیفیت و کارآیی بالایی برخوردارند. مرکز اعلام حریق آرات به عنوان نمایندگی سیتک، محصولات این شرکت بریتانیایی را عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران این مرکز تماس بگیرید.

اعلام حریق آرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارین؟

اگر سوالی و یا نیاز به مشاوره دارین اطلاعات خود را بنویسید تا با شما تماس بگیریم