شستی اعلام حریق زیتکس

شستی اعلام حریق زیتکس

شرکت اعلام حریق زیتکس اولین شرکت ایرانی تولیدکننده‌ی تجهیزات اعلام حریق است که توانسته تاییدیه‌ی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را دریافت کند. محصولات این شرکت بسیار با کیفیت و دارای قیمت مناسبی هستند. در این مطلب به معرفی شستی اعلام حریق زیتکس می‌پردازیم. برای آشنایی با سایر محصولات این برند می‌توانید به صفحه‌ی محصولات اعلام حریق زیتکس رجوع کنید.

 تماس با مشاوران مرکز اعلام حریق آرات

شستی اعلام حریق زیتکس

شرکت اعلام حریق زیتکس محصولات خود را در هر دو دسته‌ی متعارف و آدرس‌پذیر به بازار عرضه می‌کند. این برند اولین برند ملی مورد تایید سازمان آتش‌نشانی در زمینه‌ی تولید محصولات اعلام حریق متعارف و همچنین آدرس‌پذیر است. محصولات این شرکت از مواد باکیفیتی ساخته شده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. در ادامه به معرفی انواع شستی زیتکس می‌پردازیم.

 

شستی‌های متعارف زیتکس

شستی‌های متعارف زیتکس

شستی‌های اعلام حریق زیتکس در دسته‌ی متعارف سه نوع زیر هستند:

  • CP85
  • CP86
  • CP95

در میان این سه مدل شستی مدل 85 دارای پایین‌ترین قیمت است. شستی مدل 86، مشابه شستی 85 است با این تفاوت که یک کاور شیشه‌ای به آن اضافه شده است. شستی مدل 95 زیتکس، در بین این سه مدل قیمت بیشتری دارد. این شستی قابل ریست یا برگشت‌پذیر است و پس از هر بار استفاده می‌توان آن را بازنشانی و مورد استفاده قرار داد. دو مدل دیگر شستی‌های زیتکس صفحه‌ی شکستنی دارند و یک شیشه‌ی یدک نیز در بسته‌ی آنها قرار داده شده است که بعد از هر بار فعال شدن، می‌توان شستی‌ها را مجددا مورد استفاده قرار داد. به طور کلی شستی اعلام حریق جریان مصرفی ندارد اما در حالت هشدار جریان اندکی، به میزان 50 میلی‌آمپر، مصرف می‌کند.

شستی اعلام حریق زیتکس مدل CP-85

این مدل شستی غیرقابل بازگشت است و در اثر شکسته شدن شیشه‌ی جلویی، فرمان حریق به مرکز اعلام حریق صادر می‌شود. طراحی و ساخت این شستی مطابق با استانداردهای EN-54-11 و ISIRI 6174 تولید شده و با سیستم‌های اعلام حریق ساخته شده مطابق با استانداردهای بین‌المللی مرتبط، سازگار است.

شستی اعلام حریق زیتکس با گستره‌ی ولتاژ V.D.C 32-12، گستره‌ی دمایی منفی 20 تا 70 درجه‌ی سانتی‌گراد و گستره‌ی رطوبتی RH 98% – 0% (بدون میعان) عمل می‌کند. نحوه‌ی اتصال شستی مدل 85 با استفاده از ترمینال 4 راهه است. این شستی با درجه‌ی حفاظت IP43 برای شرایط داخل ساختمان طراحی شده است. به همراه این شستی یک کلید تست برای تست عملکرد آن وجود دارد. امکان نصب توکار و روکار برای این شستی وجود دارد اما طریقه‌ی نصب آن باید مطابق با استاندارد و تاییدیه‌ی سازمان آتش‌نشانی باشد. این شستی از جنس پلاستیک غیرقابل اشتعال ABS ساخته می‌شود.

شستی‌های آدرس‌پذیر زیتکس

شستی اعلام حریق زیتکس مدل CP-86

این شستی از نوع برگشت‌ناپذیر است؛ یعنی زمانی که فشرده شود و شیشه‌ی روی آن بشکند، دیگر قابل ریست نیست. برای استفاده‌ی مجدد از این شستی، یک شیشه‌ی اضافی در بسته‌بندی آن قرار داده شده است. در شستی مدل 86، برای جلوگیری از ضربات احتمالی و جلوگیری از فعال شدن ناخواسته‌ی شستی، یک شیشه به روی آن اضافه شده است. این شیشه بعلاوه از ورود گرد و غبار و آب به داخل شستی جلوگیری می‌کند.

در این شستی از استانداردهای BS EN 54-11 و ISIRI 6174 استفاده شده است. گستره‌ی ولتاژ آن V.D.C 32-12 تعیین شده و میزان مقاومت شستی 470 اهم است. این شستی اعلام حریق زیتکس در دمای منفی 20 تا 70 درجه‌ی سانتی‌گراد و گستره‌ی رطوبت RH 98% – 0% (بدون مبعان) عمل می‌کند. نحوه‌ی اتصال این شستی بلوک ترمینال 4 راهه و درجه‌ی حفاظت آن IP43 است. از این شستی می‌توان در محیط داخل ساختمان استفاده کرد، بعلاوه اینکه این شستی را می‌توان به صورت توکار یا روکار نصب کرد. طریقه‌ی نصب این شستی مطابق با دستورالعمل‌های آتش‌نشانی صورت می‌گیرد. بدنه‌ی شستی مدل 86 از پلاستیک مقاوم و ABS غیرقابل اشتعال است.

شستی زیتکس مدل CP-95

شستی زیتکس مدل 95 تنها مدل شستی برگشت‌پذیر این برند است؛ یعنی بعد از استفاده قابلیت ریست و برگشتن به حالت اولیه را دارد. مکانیزم عملکرد این شستی با استفاده از دو اهرم فلزی و پلاستیکی در آن تنظیم شده است که با فشردن شستی، حالت شکسته شدن شیشه‌ی آن ایجاد شده و در قسمت زرد رنگ بالای صفحه نمایش داده می‌شود. در بسته‌بندی این شستی یک کلید دو منظوره‌ی ریست و تست قرار دارد. توسط این کلید می‌توان شستی را ریست کرد و یا اینکه صحت عملکرد آن را مورد بررسی قرار داد.

شستی مدل 95 طبق استاندارد BS EN 54-11 و ISIRI 6174 ساخته و عرضه می‌شود. این شستی با گستره‌ی ولتاژ V.D.C 32-12، گستره‌ی دمای منفی 20 تا 70 درجه‌ی سانتی‌گراد و گستره‌ی رطوبتی RH 98% – 0% عمل می‌کند و دارای مقاومت 470 اهمی است. نحوه‌ی اتصال این شستی نیز ترمینال 4 راهه است. بعلاوه اینکه این دتکتور دارای IP43 است و برای استفاده در محیط داخلی ساختمان طراحی و تولید می‌شود. این شستی را تنها می‌توان به صورت روکار نصب کرد. جنس شستی 95 از پلاستیک مقاوم و غیرقابل اشتعال است.

شستی‌های آدرس‌پذیر زیتکس

تجهیزات آدرس‌پذیر زیتکس اولین تجهیزات ایرانی هستند که موفق به اخذ تاییدیه‌ی آتش‌نشانی شده‌اند که در صفحه‌ی سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر زیتکس می‌توانید در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. این شرکت شستی‌ آدرس‌پذیر خود را در یک مدل CP4000 AD تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شستی‌ها نیز قابلیت برگشت‌پذیری دارند و می‌توان از آنها در محیط‌های داخل ساختمان استفاده کرد. عملکرد این شستی‌ها نیز بسیار ساده است. امکان ریست کردن این شستی‌ها با استفاده از یک دکمه‌ی ویژه وجود دارد. شیشه‌ی محافظ این شستی برای جلوگیری از فعال شدن آن بر اثر ضربات غیرضروری است.

برگشت‌پذیری شستی به چه معناست؟

در گذشته شستی‌های اعلام حریق یک بار مصرف بودند. اگر به هر دلیلی شستی فشرده می‌شد و هشدار به صدا در می‌آمد شستی دیگر قابل بازگشت نبود و باید تعویض می‌شد. فشرده شدن با خطای انسانی و دلایل مختلف، همینطور سختی تعویض آنها باعث شذ نمونه‌های قابل بازگشت یا Resetable تولید و به بازار عرضه شوند. می‌توان گفت امروزه تمام شستی‌ها قابل ریست هستند و پس از فشرده شدن می‌توان آنها را بازنشانی کرده و دوباره مورد استفاده قرار داد.

فروش شستی اعلام حریق زیتکس در مرکز اعلام حریق آرات

فروش شستی اعلام حریق زیتکس در مرکز اعلام حریق آرات

مرکز اعلام حریق آرات در زمینه‌ی فروش بهترین تجهیزات اعلام حریق فعالیت می‌کند. انواع تجهیزات و سیستم‌های اعلام حریق را می‌توانید با قیمت مناسب و گارانتی معتبر از این مرکز تهیه کنید. زیتکس یکی از بهترین برندهای ایرانی در حوزه‌ی تولید سیستم‌های اعلام حریق است که می‌توانید قیمت آنها را در صفحه‌ی لیست قیمت اعلام حریق زیتکس چک کنید. برای مشاوره و خرید شستی اعلام حریق زیتکس و سایر تجهیزات می‌توانید با شماره تلفن 09120149425 تماس بگیرید.

اعلام حریق آرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارین؟

اگر سوالی و یا نیاز به مشاوره دارین اطلاعات خود را بنویسید تا با شما تماس بگیریم